Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ

Παρακολουθείστε τη μικροδιδασκαλία και στείλτε μου τις όποιες παρατηρήσεις σας. http://www.youtube.com/watch?v=zqpn4O1XAuI
Ευχαριστώ και καλή... εργασία!

13 σχόλια:

ΓΙΩΡΓΟΣ είπε...

ΕΧΩ ΣΤΗΛΕΙ 2 ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ 2 VIDEO ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ!!!! ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ;;;;;;

ΓΙΩΡΓΟΣ είπε...

Βλέποντας το πρώτο video (μικροδιδασκαλία), ύστερα από μια εβδομάδα εμπειρίας - γνώσης στο σχολείο, θα μπορούσα να πω ότι ήταν αρκετά καλή.

Τα σημεία που δεν μου άρεσαν ήταν,
ότι ο δάσκαλος βάσταγε στα χέρια του συνέχεια το μαρκαδόρο και δεν έκανε κάποιες κινήσεις,
την ώρα που έγγραφε στον πίνακαθα μπορούσε να λέει κάτι ώστε να μην υπάρχει αυτό το κενό στην ομιλία
και θα μπορούσε να αλλάζει τον τόνο της φωνής του ώστε να τονίσει κάποια σημεία του μαθήματος.

Έκανε μια καλή εισαγωγή, σύνδεσε το προηγούμενο μάθημα με της ημέρας και έδωσε τους στόχους - βασικά σημεία του μαθήματος που επρόκειτο να διδάξει.
Έδειξε να κατέχει το αντικείμενο και ήταν καλά προετοιμασμένος (άσχετα αν κοίταζε κάποιες φορές τις σημειώσεις του).


Το δεύτερο video θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για "εξ αποστάσεως" διδασκαλία ή για "οπτική επικάλυψη" της ύλης, στο τέλος του μαθήματος, σε μία κανονική διδασκαλία (όχι μικροδιδασκαλία).

Ήταν αρκετά έξυπνα φτιαγμένο και παρείχε την απαιτούμενη γνώση.
Δεν μου άρεσε η μουσική υπόκρουση στα πρώτα λεπτά του video που ήταν πολύ δυνατή και έντονη, με αποτέλεσμα να μου αποσπάει την προσοχή.


Γιώργος Κόλλιας

ΓΙΩΡΓΟΣ είπε...

ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!
ΜΕ ΤΗΝ 3η ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ....

ΚΙ ΥΣΤΕΡΑ ΣΟΥ ΛΕΕΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.....

Γ. ΚΟΛΛΙΑΣ

Unknown είπε...

Καλησπέρα κι από εμένα. Σας στέλνω την εργασία μου, στο cyberclass. Καλό Σαββατοκύριακο.
Βασίλης Λουκοβίτης

Unknown είπε...

Το ξανασκέφτηκα κι είπα να την αναρτήσω κι εδώ, καθώς δεν βρήκα ακόμα τρόπο να τη βάλω σαν αρχείο στο cyberclass.
***********************************
Εργασία στη Μικροδιδασκαλία

Στο πρώτο video, είδαμε μία ζωντανή διδασκαλία. Ο καθηγητής, έκανε μία πολύ ωραία εισαγωγή και σύνδεση του μαθήματος με τις προηγούμενες ενότητες καθώς και μιά μικρή περίληψη τους – φρεσκάρισμα γνώσεων. Έθεσε τον διδακτικό στόχο και ενεργοποίησε τους εκπαιδευόμενους, συνδέοντας τη διδασκαλία με την πραγματική ζωή (την εμπειρία τους από πόνους στη μέση).
Δυστυχώς, ο καθηγητής υπέπεσε σε αρκετά σφάλματα κατά τη διδασκαλία του:
Α. Ήταν στατικός, κι έπαιζε νευρικά με ένα μαρκαδόρο.
Β. Προσπάθησε να χρησιμοποιήσει εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας για να προσδώσει ενδιαφέρον στο μάθημα (διαφανοσκόπειο, ερωτήσεις), αλλά αυτές ήταν απαρχαιωμένες και – κατά συνέπεια – μικρού ενδιαφέροντος, είτε περιορισμένου εύρους (λίγες ερωτήσεις, μη συμμετοχικό μάθημα).
Γ. Όταν γύρισε στον πίνακα για να σημειώσει, είχε γι’ αρκετό χρόνο την πλάτη του γυρισμένη εντελώς προς την τάξη, χωρίς να μιλάει, δημιουργώντας ένα μεγάλο κενό. Θα μπορούσε είτε να μισοστρέψει, είτε να μιλάει ταυτοχρόνως, είτε, τέλος, να τα έχει γράψει από πριν.
Δ. Σε κάποιο σημείο φαίνεται να ψάχνει να βρει κάτι στις σημειώσεις του για ώρα. Πιθανώς, κακή οργάνωση του μαθήματος.
Ε. Δεν φάνηκε να έχει μοιράσει αντίγραφα των διαφανειών στους εκπαιδευόμενους. Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, πώς θα συνέχιζε το μάθημα;
Στ. Η όλη διδασκαλία είχε περισσότερο τη μορφή διάλεξης κι όχι ζωντανής, συμμετοχικής δημιουργικής διαδικασίας.
Ζ. Ο δε τόνος της ομιλίας ήταν μονότονος, χωρίς εξάρσεις ή εναλλαγές

Αντίθετα, το δεύτερο video ήταν απείρως καλύτερο από εκπαιδευτικής άποψης, αλλά και πάλι μόνο ως βοήθημα τηλεκπαίδευσης, κι όχι για να σταθεί από μόνο του. Φάνηκε από τα δύο ένθετα όπου ο καθηγητής φαίνεται ο ίδιος να μιλάει ζωντανά, κι απ’ τη αλλαγή στην εμφάνισή του, ότι σε μεταγενέστερο χρόνο είχε επέμβει και τροποποιήσει το αρχικό video, κάτι που προσδίδει αξία στην προσπάθεια.. Εναλλαγές, μουσική, αρκετά προσεγμένο, δεν απέφυγε κάποια λάθη όχι ικανά να ακυρώσουν την όλη προσπάθεια, αλλά όμως κάνουν ζημιά όταν απευθυνόμαστε σε τεχνικούς. Η φράση «... μικρής μάζας αλλά μεγάλου βάρους...» (μεταξύ 8’ και 9’) δεν μπορεί να λέγεται από μηχανικούς.



Καλό Σαββατοκύριακο
Βασίλης Λουκοβίτης

ΒΑΤΙΚΑΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ είπε...

Παρακολουθώντας τα βίντεο έχω να κάνω τις εξής παρατηρήσεις:
Όσον αναφορά το πρώτο βίντεο πιστεύω ότι ήταν μια αρκετά καλή μικροδιδασκαλία. Ο καθηγητής ήταν γνωστής του θέματος που παρουσίαζε και φάνηκε να μην είχε κενά γνώσεων παρόλο που για λίγα δευτερόλεπτα έχασε την συνέχεια της ομιλίας του. Έκανε μια αρκετά καλή εισαγωγή, θέτοντας τους στόχους αλλά και τον λόγο ύπαρξης του μαθήματος. Παρόλα ταύτα θα μπορούσα να σας αναφέρω και μερικά λάθη.
Ένα από αυτά ήταν ότι φαινόταν αρκετά νευρικός έχοντας σαν όπλο απώθησης τον μαρκαδόρο του. Επίσης δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει καλά ούτε και το διαφανοσκόποιο. Θα ήθελα να προσθέσω ότι η χροιά της φωνής του δεν είχε κάποια αλλαγή καθόλη τη διάρκεια του μαθήματος ώστε να μπορέσει να κρατήσει σε εγρήγορση τους μαθητές. Τελειώνοντας παρατήρησα ότι δεν έκανε το μάθημα με ερωτοαπαντήσεις έτσι ώστε να βγάλει την υπάρχουσα γνώση από τους μαθητές αλλά και να δει ο ίδιος αν οι μαθητές κατάλαβαν το μάθημα. Για το δεύτερο βίντεο πιστεύω ότι είναι πολύ καλό σε σχέση με το πρώτο. Ο καθηγητής είχε συνέχεια στο λόγο του και στις πληροφορίες που έδινε. Παρόλα ταύτα θα έλεγα ότι δεν ήταν φτιαγμένο για μικροδιδασκαλία αλλά για παρουσίαση. Δεν υπήρχαν ερωτήσεις ώστε ο καθηγητής να δει τι κατάλαβε οι μαθητές.



Βατίκαλος Άγγελος

Unknown είπε...

Μικροδιδασκαλία #1 (αίθουσα)

1. Σαφήνεια στόχου, σκοπού ; Σκοπός και στόχοι είναι σαφείς
2. Ακολουθείται μαθητικοκεντρικη μέθοδος ;
Η μέθοδος είναι σε μικρό ποσοστό μαθητικοκεντρική. Γίνεται προσπάθεια μέσω κάποιων υποβαλλόμενων ερωτήσεων αλλά δεν καταφέρνει να οδηγεί τους μαθητές στα συμπεράσματα
3. Χρησιμοποιούμενες τεχνικές ; Επιβράβευση, επιστημονική τεκμηρίωση
4. Επιτυχία αποτελέσματος ;
Ναι, σε όσα αφορούν τα βασ. στοιχεία της Ασ.Αν.Φο., όχι την εφαρμογή (πιθανόν λόγω διακοπής video)
5. 4 Λάθη ;
α. Δεν αναφέρεται σε πηγές παρατιθέμενων στοιχείων
β. Κακός χειρισμός διαφανοσκόπιου: Συνεχώς on-off, τυχαία δεν κάηκε.
γ. Δεν απευθύνεται στους εκπαιδευόμενους,σπάνια τους κοιτάζει
δ. Μεγάλη παύση στη διδασκαλία. Οδηγεί σε απόσπαση του επαιδευόμενου


Μικροδιδασκαλία #2

1. Σαφήνεια στόχου, σκοπού ; Σκοπός και στόχοι είναι σαφείς
2. Ακολουθείται μαθητικοκεντρικη μέθοδος ;
Η μέθοδος είναι μαθητικοκεντρική. Μιλά και κοιτά τον (κάθε) μαθητή με τα μάτια των πρωταγωνιστών,σίγουρα όμως δεν εξατομικεύει (απαντήσεις αποριών, εμπειρίες μαθητών κλπ)
3. Χρησιμοποιούμενες τεχνικές ;
Εκπαιδευτική τεχνολογία
4. Επιτυχία αποτελέσματος ;
Ναι, σε όσα αφορούν τα βασ. στοιχεία της Ασ.Αν.Φο., όχι την εφαρμογή (πιθανόν λόγω διακοπής video)
5. 4 Λάθη ;
α. Δεν αναφέρεται σε πηγές παρατιθέμενων στοιχείων
β. Υπερβολική χρήση εφε οδηγεί στην παρακολούθηση των εφε και όχι των λεγόμενων
γ. Η φυσική απουσία εκπαιδευτή οδηγεί στην απόσπαση του εκπαιδευόμενου (ομιλία κλπ) ή (σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση) σε πολλαπλό απαιτούμενο χρόνο απορρόφησης (επανελλημένη παρακολούθηση)
δ.Υπογραμμίσεις στις διαφάνειες

Χρήστος είπε...

Παρατηρήσεις για το πρώτο βίντεο:
Αρνητικά στοιχεία:
1. Μονότονο ύφος – χροιά φωνής.
2. Μεγάλα κενά σιωπής από τον καθηγητή (γράφοντας στον πίνακα ή κοιτώντας τις σημειώσεις του).
3. Πλάτη στην τάξη για μεγάλο χρονικό διάστημα γράφοντας στον πίνακα.
4. Η εισαγωγή στο μάθημα ήταν κουραστική, μεγάλη και άχρωμη (κακή πρώτη εντύπωση).
Θετικά στοιχεία:
1. Προσπάθεια δημιουργίας διαλόγου και συμμετοχής από τους μαθητές.
2. Οπτικό υλικό (έστω και παλαιότερης τεχνολογίας).
3. Καλό γνωστικό επίπεδο του αντικειμένου από τον καθηγητή.

Παρατηρήσεις για το δεύτερο βίντεο:
Αρνητικά στοιχεία:
1. Έντονη μουσική (γενικός).
2. Δε μπορεί να αναπληρώσει τον καθηγητή στην τάξη.
3. Κάποια λάθη όπως «…μικρή μάζα – μεγάλο βάρος…»
Θετικά στοιχεία:
1. Δύναμη της εικόνας.
2. Χρήση σύγχρονης τεχνολογίας.
3. Κρατά το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου.
4. Καλό εκπαιδευτικό βοήθημα και μόνο αυτό.

George Kalivas είπε...

Στο πρώτο video παρατήρησα τα εξής :

Θετικά στοιχεία:

1. Έγινε καλή σύνδεση με την προηγούμενη ενότητα.
2. Ο ομιλών δείχνει να κατέχει το αντικείμενο και να κερδίζει το ακροατήριο όσον αφορά τις γνώσεις του.
3. Ζητάει – προτρέπει το ακροατήριο απ’την αρχή να συμμετέχει στην διαδικασία.
4. Σύνδεσε το περιεχόμενο της παρουσίασης με τα ενδιαφέροντα των ακροατών.

Αρνητικά στοιχεία:
1. Φανερή αμηχανία , κακή στάση – και γλωσσά σώματος. Στατικός , αυτό δεν τον έκανε ιδιαίτερα επικοινωνιακό.
2. Μεγάλες διακοπές του λόγου ιδιαίτερα την στιγμή που έγραφε στον πίνακα αλλά και αργότερα.
3. Καλό θα ήταν να μην κοίταζε συχνά τις σημειώσεις του.
4. Κάποια στιγμή οι διαφάνειες άλλαξαν πολύ γρήγορα.
5. Χρησιμοποιήθηκε πολύ η λέξη ‘έρευνες’ και όχι οι πηγές.


Στο δεύτερο video παρατήρησα τα εξής :

Ένα video clip εκπαιδευτικού χαρακτήρα με χρήση πολλών τεχνολογικών μέσων , animation , video morphing ,dramatic effects κ.λ.π. αμφιλεγόμενου αποτελέσματος λόγω μεγάλων δόσεων .
Στα θετικά , ο ομιλών είχε καθαρό ,στρωτό λόγο με έλεγχο της έντασης της φωνής του καθ’ όλη την διάρκεια του clip.Αν και η μουσική επένδυση ήταν αρκετή, μάλλον αυτό έγινε για να καθηλώσει τον θεατή.
Εφόσον η επικοινωνία δεν είναι αμφίδρομη , στοχεύει στην συγκινησιακή φόρτιση του θεατή γι αυτό και η αλλαγή μουσικού θέματος στο σημείο 06:02 όταν άρχισε να συνδέει το θέμα με τις πραγματικές συνθήκες και κινδύνους .
Γενικά κρίνεται σαν μια παρουσίαση καλή που καταφέρνει το επιθυμητό.

TASOS είπε...

Καλησπέρα και από εμένα. Στην πρώτη μικροδιδασκαλία παρατήρησα τα εξής: τα θετικά στοιχεία είναι ότι ο σκοπός και οι στόχοι είναι σαφής, ο καθηγητής είναι γνώστης του αντικειμένου, χρησιμοποιεί το διαφανοσκόπιο το οποίο βοηθάει στην μικροδιδασκαλία και ότι προτρέπει τους μαθητές κάνοντας ερωτήσεις να συμμετέχουν στο μάθημα. Τα αρνητικά στοιχεία είναι ότι ο καθηγητής είχε για αρκετή ώρα την πλάτη του γυρισμένη στους μαθητές, ο τόνος της φωνής του ήταν μονότονος και δεν δυνάμωνε κατά την διάρκεια του μαθήματος και κρατούσε τον μαρκαδόρο στα χέρια του με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει κινήσεις με τα χέρια του. Γενικά μου άρεσε σαν μικροδιδασκαλία.
Για την δεύτερη μικροδιδασκαλία παρατήρησα τα εξής: τα θετικά στοιχεία είναι ότι είχε αρκετή τεχνολογία, η μουσική ήταν καλή, υπήρχε καλή γνώση του αντικειμένου με αποτέλεσμα να κρατά το ενδιαφέρον του μαθητή.
Γενικά ήταν μια καλή παρουσίαση. Τα αρνητικά στοιχεία είναι ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν παρουσίαση σε μια διδασκαλία και όχι σαν μικροδιδασκαλία και ότι δεν μπορούν οι μαθητές να κάνουν ερωτήσεις ή να συμμετέχουν στο μάθημα.

G.Baltos είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=zqpn4O1XAuI

1. Ο Σκοπός και οι στόχοι είναι σαφείς;

Η θέση του Σκοπού και των στόχων καλύπτουν χρονικά ένα 5λεπτο, ήτοι το μισό της προβολής. Πάραυτα, οι πληροφορίες που δίνονται σε αυτό το πλαίσιο, με πολλές επαναλήψεις και αόριστες αναφορές στη σημασία του θέματος, δεν ορίζουν το αντικείμενο του μαθήματος, δεν τοποθετούν το μαθητή στην προς εξέταση κατάσταση. Αν και υπάρχει το ελαφρυντικό ότι το κοινό αποτελείται από σχετικά υποψιασμένους τεχνικούς, η προσωπική μου εκτίμηση ήταν αρχικά ότι θα μιλούσε για φορτωτικές μηχανές ή οικείες διαδικασίες ασφάλειας φόρτωσης σε αποθήκες.

2. Ακολουθεί ο εκπαιδευτής μαθητικοκεντρική μέθοδο;

Εν μέρει, ναι, στο βαθμό που τίθενται κάποιες ερωτήσεις προς το κοινό. Λείπει μία περαιτέρω συμμετοχή των μαθητών στην εξέλιξη του μαθήματος ή και μία αξιοποίηση του γνωστικού ή εμπειρικού κεφαλαίου τους.

3. Ποιές τεχνικές χρησιμοποίησε ο εκπαιδευτής;

Ερωταπαντήσεις – προβολή διαφανειών – ευφυής χρήση συμβόλων (κύριος Σωστός κλπ.)

4. Πέτυχε το αποτέλεσμα που είχε θέσει;

Μετά αρκετών βασάνων, δόθηκε μία σειρά «βασικών στοιχείων» για την ασφαλή άρση φορτίου από χειρωνάκτες.

5. Να επισημάνετε 4 λάθη που έκανε κατά την γνώμη σας και να τα τεκμηριώσετε.

- Γεμάτη περιστροφές, φλύαρη και ασαφής εισαγωγή (αρχικό 5λεπτο με μία μόλις έμμεση αναφορά στη χειρωνακτική άρση φορτίων...)
- Χρονικά κενά κατά το γράψιμο στον πίνακα ή κατά την αναζήτηση σημειώσεων
- Απεύθυνε το μάθημα σε συντηρητές, ενώ αφορά ανειδίκευτους εργάτες
- Η θέση των χεριών, ενωμένα σε κλειστό τόξο
- Δεν έμεινε χρόνος για άσκηση-εφαρμογή

Κωστας Μουραμπετζής είπε...

Είναι γεγονός πως η φιλοσοφία και ο στόχος και των 2 βίντεο ειναι συναφείς. Όσον αφορά την εκτίμηση μου για το 1ο, θα έλεγα πως ενώ υπάρχουν όλες οι προυποθέσεις για επιτυχή διδασκαλία, ο τρόπος λειτουργίας του εκπαιδευτή (πλάτη στο κοινό, οχι κινηση, οχι εφαρμογή, όχι πρόκληση κλπ), μειώνει την αποδοχή των πληροφοριών από το κοινό και ίσως δεν καταφέρνει καν να το ευαισθητοποιήσει σε μελλοντική χρήση των κανόνων που διδάχτηκαν.
Όσον αφορά το 2ο βιντεάκι, εκτιμώ πως αφυπνίζει περισσότερο τον θεατή και επιτυχάνχει τον στόχο του, αλλα δυστυχώς μακρυγορεί στα πολλά διαφορετικά εφε που χρησιμοποιούνται και στα ασχημα γραφικά. Ευχαριστώ για την αναγνωση σας. Κ.Μ

Unknown είπε...

ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΕΝΘΑΡΥΝΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ.ΑΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΑΥ ΙΣΩΣ ΒΕΒΤΗ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΝΑ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ , ΑΛΛΑ ΓΕΝΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΡΩΤΑ ΛΕΠΤΑ ΕΛΕΓΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ. ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ VIDEO ΗΤΑΝ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΟ